вчителя біології Йосипівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Благовіщенського району Кіровоградської області

Інформація для батьків


Дитина - це дзеркало сім'ї.
Як у каплі води відбивається сонце, 
так у дітях відображається 
моральна чистота матері і батька
В.О.Сухомлинський
Шановні батьки!
Ви – найближчі  люди для Вашої дитини, тому підтримка, віра, любов і безпосередня участь у її навчанні, вихованні та розвитку є надзвичайно важливими. Допоможіть своїй дитині зростати творчою, натхненною, неповторною особистістю з активною життєвою позицією, зростати сильною і впевненою у собі.
Розвивайте волю дитини, привчайте до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність. З розумінням ставтеся до дитячих жартів та пустощів, використовуйте гумор з метою розрядки та привернення уваги дитини. Намагайтеся зрозуміти її дитячі проблеми і допоможіть розв’язати їх.
Пам’ятайте, що здоров’я Вашої дитини у Ваших руках. Систематично нагадуйте дитині правила безпечної поведінки у побуті та на вулиці, у громадських місцях, на дорозі, на воді. Розповідайте по важливість здорового способу життя, намагайтеся буди в усьому прикладом.
Будь ласка, приділяйте більше уваги духовно-моральному, культурному розвитку Вашої дитини.  Найбільшого, чого вона потребує, – це спілкування з Вами, почуття захищеності та щирої любові, адже у дитинстві та юності дитина дивиться на світ частково Вашими очима. 
Турбуйтеся про те, щоб серце дитини не стало грубим, злим, холодним, байдужим і жорстоким в результаті «виховання».
Говоріть з дитиною так, щоб не залишилось ніякого сумніву в тому, що Ви керуєтесь турботою і тривогою за неї, а не бажанням відмахнутись, образити.
Пам’ятайте!
ü  Дитина вчиться того, що пізнала через досвід.
ü  Дитина, яку критикують, вчиться засуджувати.
ü  Дитина, яку постійно висміюють, вчиться боязливості.
ü  Дитина, яку заохочують, вчиться вірити в себе.

Ми з Вами – партнери у нелегкій, але дуже важливій справі. Справі виховання наших дітей. Тож, прислухайтесь до наших порад. А ми, в свою чергу, готові почути Ваші побажання. Вірю в успіх нашої спільної роботи.Нехай  світ Вашої дитини буде наповнений красою, добром, гармонією і, незважаючи ні на що, вірою ..
З повагою класний керівник вашої дитини 

Права та обов’язки батьків
Закон України «Про освіту»
Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини.
1.    Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
2.    На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
3.    Батьки зобов’язані:
-        постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей;
-        поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя;
-        сприяти здобуттю дітьми освіти у закладах освіти або забезпечувати повноцінну домашню  освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;
-        виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

Конституція України
Стаття 52
Будь – яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідується за законом.
Батьківська права та обов’язки носять конституційний характер. Їхнє право на виховання дітей є передумовою здійснення обов’язків щодо виховання. Відмовитись від своїх прав та обов’язків батьки не можуть. Вони можуть їх втратити після суду.

Кодекс про шлюб та сім’ю
Стаття 65, частина 2
Один з батьків, який проживає окремо від дитини, зобов’язаний брати участь у її вихованні і має право на спілкування з нею. Той із батьків, при якому проживає дитина, не має права перешкоджати іншому із батьків зустрічатися з дітьми і брати участь у їх вихованні.
Стаття 70
Підстава для позбавлення батьківських прав:
-        батьки ухиляються від виховання своїх обов’язків щодо навчання і виховання дітей;
-        батьки зловживають батьківськими правами, жорстоко поводяться з дітьми;
-        батьки шкідливо впливають на дітей своєю аморальною, антигромадською поведінкою;
-        батьки є хронічними алкоголіками та наркоманами.
Стаття 76
Для захисту інтересів дитини суд може прийняти рішення про відібрання дитини без позбавлення батьківських прав і передачу дитини на опікування органу опіки і піклування. Воно може мати місце тоді, коли подальше перебування дитини у осіб, у яких вона знаходиться, загрожує її здоров’ю, вихованню і небезпечне для неї (дитина залишається без їжі, одягу, необхідного догляду).

Адміністративна відповідальність
Адміністративна відповідальність батьків встановлена, виходячи із вимог КпАП за ухилення від виконання покладених законом обов’язків:
Стаття 184, частина 1
Систематичне ухилення від виконання обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей (при наявності підтверджуючих документів)
Стаття 184, частина 2
Передбачена відповідальність за тії дії, які вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення до першої частини цієї статті (при наявності підтверджуючих документів)
Стаття 184, частина 3
За вчинення неповнолітнім у віці від 14 до 16 років правопорушення, яке передбачає відповідальність згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення.
Стаття 184, частина 4
До неповнолітніх, які не досягли 14 – 16 років і відповідно до статті 10 кримінального кодексу не є суб’єктами злочину і не можуть нести кримінальної відповідальності, застосовуються примусові заходи виховного характеру, які передбачені ст.11 Кримінального кодексу, а батьки несуть адміністративну відповідальність.
Батьки можуть нести адміністративну відповідальність і за статтею 80 Кодексу – за доведення неповнолітнього до стану сп’яніння (шляхом особистого прикладу або психічного чи фізичного спонукання до вживання спиртних напоїв).

Якщо неповнолітній систематично втягувався в пияцтво дорослим, то станній підлягає кримінальній відповідальності за ст. 208 Кримінального кодексу.
За матеріалами сайту 
 http://nvk240.com/the-rights-of-parents-and-children/55-rights-and-duties-of-parents
ПАМ’ЯТКИ ТА ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

1.    Ніколи не займайтесь «виховною роботою» у поганому настрої.
2.    Чітко визначте, що ви хочете від дитини (і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.
3.    Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.
4.    Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.
5.    Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.
6.    Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.
7.    Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.
8.    Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.
9.    Виховання – це наступність дій.
10. Вихователь повинен бути твердим, але добрим.
Ви повинні знати
-        З ким приятелює ваша дитина.
-        Де проводить вільний час.
-        Чи не пропускає занять у школі.
-        У якому вигляді або стані повертається додому.
Не дозволяйте дітям та підліткам
-        Йти з дому на довгий час.
-        Ночувати у малознайомих для вас осіб.
-        Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих, родичів на тривалий час вашої відпустки.
-        Знаходитися пізно ввечері і вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвою насильницьких дій дорослих.
-        Носити чужий одяг.
-        Зберігати чужі речі.
Ви зобов’язані помітити і відреагувати, коли
-        в домі з’явилися чужі речі (виясніть, чиї вони);
-        в домі є запах паленої трави або синтетичних речовин (це може свідчити   про куріння сигарет із наркотичними речовинами);
-        в домі з’явилися голки для ін’єкцій, дрібні частинки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд (це може свідчити про вживання наркотичних препаратів);
-        в домі з’явилися ліки, які діють на нервову систему і психіку (виясніть, хто і з якою метою їх використовує);
-        в домі надто часто є запах засобів побутової хімії – розчинників, ацетону тощо (це може свідчити про захоплення дітей речовинами, які викликають стан одурманювання);
-        відбулася швидка зміна зовнішнього вигляду та поведінки дітей: порушилася координація рухів, підвищилася збудженість або в’ялість, з’явилися сліди від заштриків на венах, розширення зіниць тощо (це може свідчити про вживання дитиною наркотичних речовин).


Що хоче (не хоче) почути від вас дитина?

Вислови, які хотіла б почути ваша дитина:
ü  «Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»
ü  «Я подумала, а що як нам зробити отак... Знаєш, а в бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше...»
ü  «Я тебе так люблю... Ти нам дуже потрібна...»
ü  «Ми з татом хочемо, щоб ... , тому, що....»
ü  «Я в тебе вірю...», «Подумай ще раз,... я теж колись зробила таку саму помилку...»
ü  «Якщо вчителька саме так просила написати, то звичайно, звісно ж...»
ü  «А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не запропонував Толі свою допомогу.... Я зробила б так...»
ü  «Колись давно я теж була у схожій ситуації... Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити...»
ü  «Давай з татом порадимося... Разом ми вигадаємо найкращий вихід...»
ü  «Мені було б приємно, якби ти... А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»
ü  «У тебе сьогодні такий войовничий настрій... То може оголосимо війну бруду й пилу ... Допоможеш мені...»
ü  «В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально... Що, як ми зробимо так...»
ü  «Пам’ятаєш, як минулого разу я тебе хвалила, мені так сподобалось. Зроби й цього разу так, щоб я тебе похвалила...»
Вислови, яких ніколи не повинна чути ваша дитина:
ü  «Підеш в школу, – ще довідаєшся...», «Може там з тебе людину зроблять !...»
ü  «Мені такий хлопчик (таке ледащо...) не треба ...!»
ü  «Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)»
ü  «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»
ü  «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта...»
ü  «А чого від нього чекати гарного? Він же...»
ü  «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу...»,
ü  «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку... Ще чого!..»
ü  «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти...»
ü  «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу... Втомилася я вже прибирати після тебе...»
ü  «І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати...», «Скільки це може продовжуватися...»
ü  «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка... Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею. Не дружи з нею...».
За матеріалами сайту
vislovi_jaki_khotila_b_pochuti_vasha_ditina_n_a_kosenko/98-1-0-508
Рекомендації батькам учнів середніх класів
щодо підготовки домашніх завдань
1.    Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
-        побутові (повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);
-        емоційні (демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
-        культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
2.    Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
3.    Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
4.    Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5.    Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
6.    Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
7.    Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.
8.    Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
За матеріалами сайту
http://filologukr.ucoz.ru/load/skarbnichka_dlja_batkiv/poradi_batkam/rekomendaciji_batkam_uchniv_serednikh_klasiv_shhodo_pidgotovki_domashnikh_zavdan/98-1-0-434
Поради батькам, які бажають
розвивати здібності своїх дітей
1.        Не стримуйте розкриття потенціальних можливостей психіки.
2.        Уникайте однобокості у навчанні та вихованні.
3.        Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухомості, емоційності.
4.        Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, поваги до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої прихована загальними проблемами, найменш спроможна досягти висот самовираження.
5.        Залишайте дитину на самоті та дозволяйте займатися своїми справами. Пам’ятайте: якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитись без вас.
6.        Підтримуйте здібності дитини до творчості й проявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.
7.        Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, питання дитини. Відповідайте на всі запитання, навіть якщо вони, на ваш погляд, виходять за межі дозволеного.
8.        Навчати слід не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опановує за допомогою дорослого.
Поради батькам
для роботи з обдарованими учнями 
1.        Дитина - це не експериментальний майданчик для психолого-методичних новацій та апробації, це не іграшка і не втіха, не «помічник» на старість.
2.        Даруйте дитині батьківську любов, повагу, створіть умови для розвитку, дайте можливість їй жити власним життям. Не задовольняйте власні емоції за рахунок дітей.
3.        Допомагайте але не заважайте їм самим робити свій вибір.
4.        Виховуйте дитину як рівну собі, тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою особистістю.
5.        Спілкуйтесь частіше з дітьми, намагайтеся бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-якій ситуації, пояснюйте існування різних точок зору.
6.        Підтримуйте родинні стосунки, влаштовуйте сімейні свята, ігри.
7.        Виховуйте дитину в гармонії з природою.
8.        Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямах творчої діяльності, не дозволяйте кидати розпочату справу, доки не отримаєте перших результатів, щоб зробити певні висновки.
9.        Спонукайте до праці, примушуйте виконувати певну роботу, навіть інколи за   рахунок свого часу.
10.    Радійте успіхам ваших дітей.
11.    Виражайте свою любов до дітей так, щоб вони її відчули.
12.    Пам’ятайте, що проблеми дитини - це проблеми батьків і починати щось змінювати треба спочатку з себе.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ДИТИНИ
1.        Не змушуйте мене відчувати, що мої провини - смертельний гріх. Я маю навчитися робити помилки без відчуття, ніби я ні на що не здатний.
2.        Не чіпляйтеся до мене і не буркотіть на мене. Якщо ви будете це робити, я повинен буду захищатись, прикидаючись глухим.
3.        Не вимагайте від мене пояснень, навіщо я це зробив. Я іноді сам не розумію, чому чиню так, а не інакше.
4.        Не піддавайте надто великому іспиту мою чесність. Заляканий, я легко перетворююсь на брехуна.
5.        Не забувайте, що я люблю експериментувати. Саме так я пізнаю світ, тому, будь ласка, змиріться з цим.
6.        Не захищайте мене від наслідків моїх власних помилок. Я вчусь на власному досвіді.
7.        Не звертайте забагато уваги на мої маленькі хвороби. Я можу звикнути отримувати задоволення від поганого самопочуття, якщо це привертає до мене стільки уваги.
8.        Не намагайтеся здихатись мене, коли я ставлю відверті запитання. Якщо ви не будете на них давати відповіді, я буду шукати інформацію десь на стороні.
9.        Не відповідайте на мої дурні та безглузді запитання. Якщо ви будете це робити, то через деякий час помітите, що я просто хочу, щоб ви постійно мене бавили.
10.    Ніколи не натякайте, що ви є досконалі й безгрішні. Це дає мені відчуття марності спроб зрівнятися з вами.
11.    Не хвилюйтеся, що ми з вами проводимо мало часу. Головне те, як ми його проводимо.
12.    Нехай мої острахи не викликають у вас надмірного хвилювання, інакше я буду лякатися ще більше. Покажіть мені, що таке мужність.
13.    Не забувайте, що я не можу успішно розвиватись без розуміння й підтримки, але похвала, коли вона чесно заслужена, іноді все ж забувається, а прочуханка, здається, ніколи.
14.    Ставтеся до мене так, як ви ставитесь до друзів. Тоді я теж стану вашим другом. Я вчусь,
наслідуючи приклади, а не під впливом критики.    
І, крім того, я вас теж сильно люблю, будь ласка, поверніться до мене з любов'ю!
За матеріалами сайту http://ditina.com.ua/advice_from_child1.htm

Ризики та небезпеки інтернету
З кожним роком кількість користувачів світової мережі неухильно зростає. Більш того, разом із дорослими, доступ до комп'ютера отримують також і діти, а тому не секрет, що серед відвідувачів Інтернету зростає частка юної аудиторії. І хоча на екрані комп'ютера Інтернет представляється дитині абсолютно віртуальним світом, тим не менше в ньому існують загрози, здатні заподіяти реальну шкоду.
На відміну від дорослих Інтернет-користувачів, діти можуть не усвідомлювати небезпек, які підстерігають їх у Мережі. Сьогодні справи йдуть таким чином, що будь-яка дитина, що виходить в Інтернет, може переглядати будь-які матеріали, а це насильство, наркотики, порнографія, сторінки підштовхує молодь до самогубства, вбивствами і багато-багато чого іншого. Все це доступно в Інтернет без обмежень.
Батькам учнів радимо більше уваги приділяти дитячій безпеці в інтернеті.
По-перше, існує загроза попадання в сферу торгівлі людьми. По-друге, інтернет приховує за собою інші неформальні групи.
Освоюючи інтернет, дитина може наражатися на небезпеку. Крім того, відкривши в мережі особисту інформацію, вона створює загрозу для всієї родини. Найчастіше батьки навіть і не підозрюють, чим займаються їхні діти і які сайти вони відвідують, що тягне за собою небажану загрозу.
Обов’язок батьків — зробити інтернет максимально безпечним для дітей.
 Фахівці рекомендують встановлювати батьківський контроль, щоб бути в курсі всіх відвіданих дитиною інтерактивних сторінок, а для деяких навіть блокувати доступ. У майбутньому це допоможе уникнути ряду негативних наслідків.
5 простих правил онлайн-безпеки:
1.     Підвищуйте власну комп'ютерну та інтернет-обізнаність. Щоб убезпечити 
свою дитину у Мережі Ви маєте знати про інтернет, принаймні, не менше за неї.
2.     Станьте для дитини порадником. Опановуйте інтернет разом. Повідомте 
дитині, що вона може звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у 
повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло,
хвилює або загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас.
 Інформація та послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому перш ніж
завантажувати, копіювати чи встановлювати будь-що з інтернету, дитина має
порадитися з Вами. Навчіть перевіряти інформацію з Мережі за допомогою
додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.
3.     Станьте для своєї дитини другом у соціальних мережах, або попросіть близьких
чи знайомих зробити це. Якщо Ваша дитина не бажає підтверджувати дружбу з 
Вами, попросіть Ваших друзів молодшого віку подружитися з нею у соціальних 
мережах. Ви завжди маєте знати, чим займається та з ким спілкується Ваша 
дитина у Мережі.
4.     Встановіть на мобільному телефоні своєї дитини  безкоштовну соціальну
послугу «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
5.     Створіть територію безпечного інтернету. Запропонуйте дітям пізнавальні, цікаві та захоплюючі інтернет-ресурси. Щоб 
захистити дітей від ризиків віртуального  світу, використовуйте поновлюваний 
список рекомендованих сайтів для дітей.
Навчіть дитину правилам безпечної роботи у Мережі:
1.     Роз'ясніть дитині важливість захисту своєї та чужої конфіденційної інформації:
Не можна викладати в інтернет інформацію про сім'ю та її фінансові справи, адреси 
проживання та навчання, номери телефонів, кредитної картки та банківські дані;
Нікому, крім батьків, не можна називати власні паролі до інтернет-сервісів (навіть 
найкращім друзям).
2.     Навчіть дітей поводитися в інтернеті так само, як у реальному житті.
У Всесвітній Мережі дитина має поводитися ввічливо, не робити нічого, що може 
образити інших людей або суперечить закону. Поясніть дітям, що в інтернеті також 
слід із повагою ставитися до людей та їх авторських прав. Незаконне копіювання та 
розповсюдження матеріалів, що є чиєюсь власністю, вважається крадіжкою.
3.     Інформація та Віртуальний співрозмовник може видавати себе за іншого. 
Навчіть дитину не надто довіряти незнайомим людям у Мережі. Дитина повинна 
знати, що не можна призначати зустріч з віртуальними знайомими без дозволу 
батьків.
4.     Віртуальний світ іноді коштує реальних грошей.
Завжди потрібно з'ясовувати, скільки коштують спеціальні інтернет-сервіси: 
наприклад, якою є повна вартість SMS в онлайн-грі. Якщо така інформація не 
очевидна для дитини, вона має звертатися за порадою до Вас. Допомагайте дітям 
розібратися, скільки насправді коштують такі SMS-послуги та чи дійсно необхідно їх 
надсилати.
5.     Питати поради можна і потрібно.
Повідомте дитині, що вона може звернутися до вас у будь-якій ситуації, яка її турбує. 
Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось 
незрозуміло, хвилює послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому раніше, ніж 
завантажувати, встановлювати або зберігати будь-що з інтернету, треба отримати 
дозвіл батьків. Навчіть дитину перевіряти інформацію з Мережі за допомогою
додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.

За матеріалами сайту http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog2/title-64

БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ

Тема: 

Тема:
(бесіда-консультація)

Немає коментарів:

Дописати коментар